Aušros g. 6 ir V. Putvinskio g. 22, dabar (2014 m.) Žaliakalnio funikulierius Funikulierius, anuomet dar vadintas virviniu tramvajumi, turėjo sujungti sparčiai augančią viršutinę miesto dalį Žaliakalnį su apačioje nusidriekusiu miesto centru. Žemutinė stotelė buvo įrengta prie V. Putvinskio g. 22-ojo namo, o viršutinė – Aušros ir Žemaičių gatvių sankirtoje. Funikulierius atidarytas 1931 m. dalyvaujant Prezidentui Antanui Smetonai bei tuomečiam miesto burmistrui Jonui Vileišiui, kurie ir inicijavo šio keltuvo statybą. Atidarymo ceremonijai buvo parengta viršutinė stotelė. Pirmiausia į Žaliakalnį kėlė vienas medinis, skarda dengtas vagonėlis, o kitas dėl atsvaros buvo prikrautas akmenų. Vėliau vagonai buvo padidinti ir abu pritaikyti keleiviams. Apatinės stotelės gatvėje peronas buvo suprojektuotas ir pastatytas 1935 metais. Iš pradžių keltuvo bilietai kainavo po 10 centų į abi puses, tačiau greitai leidimasis žemyn atpigo iki 5 centų. Funikulierius greitai išpopuliarėjo. Tarpukario spauda rašė: „Ir funikulierius taip greit virto paprastu dalyku, kad rodos jis jau Vytauto Didžiojo laikais buvo įkurtas.“ 1935 m. atidarytas ir dar vienas – keliantis į Aleksoto kalną. Svarstyta galimybė į Žaliakalnį pastatyti dar bent du keltuvus: prie Trakų gatvės ir prie Kauko laiptų arba į Parodos kalną. Tarpukariu per darbo dieną keltuvas kildavo ir leisdavosi apie 210 kartų ir perveždavo vidutiniškai 3280 keleivių. Vagone vienu metu galėjo tilpti 35 keleiviai.  Funikulierius veikia ir šiandien. Nuotolis tarp stotelių yra apie 150 metrų, pasvirimo kampas 26 laipsniai, kelionė trunka 1 minutę 38 sekundes.

Partneriai ir draugai

  • Kauno diena
  • Kauno miesto savivaldybė
  • Kultūros ministerija
  • Kultūros taryba
  • Lietuvos centrinis valstybės archyvas
  • LRT
  • Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija
  • Vytauto Didžiojo Universitetas
  • Adamkaus Biblioteka
  • CDM
  • ICOM
  • Kulturos pasas
  • Lietuvos muziejų asociacija
  • Nuova
  • Siaulių Aušros muziejus
  • VDKM
  • VU KHF
  • We Love Lithuania